Výzva od České pošty

Přinášíme tiskové zprávy od České pošty, s. p. o uzavření nekrytých přepážek na poštách spolu s výzvou, aby klienti zbytečně nenavštěvovali pošty!

Uzavření nekrytých přepážek na poštách

Generální ředitel České pošty Roman Knap rozhodl s okamžitou platností o uzavření těch přepážek na poštách, které nejsou chráněny sklem. Konkrétně se jedná PostSHOPY, kde se prodává denní tisk, obalové materiály a další doplňkový sortiment. Druhou částí uzavřených míst jsou specializované přepážky, kde si zákazníci mohou sjednat záležitosti v oblasti finančních služeb. Zaměstnanci těchto přepážek budou převedeni na přepážky, které jsou chráněny sklem, zde budou klientům poskytnuty specializované služby, případně na práci v zázemí pošt, aby se urychlila obsluha těch klientů, kteří kvůli absolutní nutnosti musí přijít na pobočku. V případě, že se pošta skládá pouze z přepážek nekrytých sklem, zavírá se celá pobočka.

„V České republice je nedostatek respirátorů, roušek a dalších ochranných pomůcek. Mezi naše zaměstnance je distribuujeme hned, jak je od dodavatelů dostaneme. Dnešní rozhodnutí o uzavření nechráněných přepážek jedním z řady opatření, nikoli posledním,“ říká generální ředitel České pošty Roman Knap.

Výzva, aby klienti zbytečně nenavštěvovali pošty

Pobočky České pošty jsou zatím otevřené podle standardních otevíracích dob každé pobočky. Vyzýváme klienty, ať už jednotlivce nebo hromadné podavatele, aby zvážili návštěvu pošt a dalších provozoven. V současné době je důležité minimalizovat osobní kontakt kdekoli. Primárně jde o život a zdraví zaměstnanců a zákazníků. Česká pošta prodloužila úložní dobu dopisů na 30 dnů a balíků na 15 dnů.

Zároveň žádáme zástupce samospráv, aby o výzvě informovali občany a pomohli tak k minimalizaci návštěv pošt, a to prostřednictvím sociálních sítí, vývěsek, obecních rozhlasů a dalších komunikačních kanalů.

Děkujeme všem za spolupráci.

Matyáš Vitík
tiskový mluvčí
Česká pošta, s.p.